Cotxes

Motors de cinc cilindres Audi compleixen 40 anys

El primer d’aquests es va presentar per primera vegada el 1976 a l’Audi 100.

Motors de cinc cilindres Audi compleixen 40 anys

fa 40 anys, Audi va introduir el primer motor de gasolina amb cinc cilindres en la segona generació de l’Audi 100. Van seguir les tendències i novetats, amb sistema superalimentat, emissions, quatre vàlvules per control cilindre tecnologia, motor de la competició i el motor dièsel. Avui, el 2.5 TFSI manté la tradició de cinc cilindres mecànica a l’Audi RS3 Sportback i Audi TT RS.

Motors de cinc cilindres d’Audi són objecte de culte; degut en part als triomfs aconseguits en la competició automobilística i també per la seva fiabilitat i economia. Han jugat un paper fonamental en la definició de l’eslògan “a l’avantguarda de la tècnica” i continuar oferint avui una experiència emocionant de la conducció, amb un so característic.

El primer motor de gasolina de cinc cilindres muntava l’Audi 100 el 1976. Conegut internament com el tipus 43, nascut a posicionar-se sobre del seu predecessor en el mercat. D’acord amb els seus desenvolupadors, els motors de quatre cilindres d’aquells temps no eren adequats assolir aquest objectiu. Per això, a principis del anys 70 ells enginyers d’Audi considerat la possibilitat d’introduir Motors de cinc o sis cilindres en línia. Aquest últim es van descartar degut a l’espai necessari per a la instal·lació i a la distribució desfavorable de pes. Així enginyers d’Audi optava per cinc cilindres en línia, basat en el nou concepte del EA827 motor, un quatre cilindres àmpliament utilitzada pel grup Volkswagen a l ‘ anys 70; per exemple, que es van muntar en ells Audi models Audi 80 i Audi 100. Motor va de cinc cilindres derivats d’aquesta família, amb 2,1 litres de desplaçament, es va rendir 136 HP (100 kW). Sistema d’injecció moderna va augmentar l’eficiència i el lliurament de potència. Les vendes de l’Audi 100 amb aquest motor va començar al març de 1977.

Ja el 1978, Audi presenta el primer dièsel versió: un motor atmosfèric de dos litres de capacitat, amb una potència de 70 CV (51 kW). Un any més tard, el primer motor de cinc cilindres de gasolina turboalimentat va debutar: un altre prodigiós progrés de Audi. Amb una potència de 170 CV (125 kW) i 265 Nm de parell màxim, conduïa a la part superior llavors nova de la distribució, l’Audi 200.

Gasolina en el Audi quattro de cinc cilindres 1980 “original” – la “seva-quattro” – havia fins i tot més d’oferir. Equipades amb turbocompressor, intercooler i permanents totes les rodes motrius, constitueix una poderosa tècnica fixat per a les seves pistes orientades al desenvolupament del concurs, així com la carretera. Inicialment, repartir 200 HP (147 kW). El 1983, la Finn implementar definitivament guanyar el títol de pilots en el Campionat Mundial de Ral·lis amb aquest cotxe. El mateix any, Audi va presentar versió Sport quattro, 24 centímetres més breu i s’havia eixamplat les carreteres. Estava alimentat per un nou desenvolupament de cinc cilindres amb quatre vàlvules per cilindre fabricat en alumini, capaç de lliurar 306 HP (225 kW). Això de l’Audi Sport quattro el cotxe més potent construït fins al moment per una marca alemany per al seu ús en carreteres obertes al públic. Model de sempre la base per a un nou grup B de Ral·lis amb multivalve motor repartint 450 HP (331 kW) versió per a competició. Va ser utilitzat per primera vegada en la penúltima prova del Campionat Mundial de Ral·lis 1984, el Rallye Côte d’Ivori. Les altres onze proves de la temporada van ser discutida per Stig Blomqvist amb Audi quattro A2 grup B, desenvolupant 360 HP (265 kW). En definitiva, el pilot suec tenia els conductors Campionat i Audi va guanyar el títol de marques.

Fins i tot després de la retirada de la manifestació d’Audi, el 1986, hi havia més èxits en carreres. El 1987, Walter Röhrl guanya l’ascens a la Pikes Peak (USA) amb l’Audi Sport quattro S1; cotxe de carreres donava 598 CV (440kW). I en el nord-americà autocar Campionat IMSA GTO Audi va assenyalar el 1989 amb la seva posada en escena per oferir 720 HP (530 kW), amb motors una mica més de dos litres.

Ve el cinc cilindres dièsel

Audi va presentar una altra fita en la història de l’automoció a la sala d’internacional del 1989 Frankfurt Motor: Audi 100 TDI. Va ser el primer cotxe de producció equipat amb un motor turboalimentat de cinc cilindres amb motor de dièsel d’injecció directa controlada electrònicament. Aquest motor, amb una capacitat de 2,5 litres, genera un poder de 120 CV (88 kW). Al mateix temps, Audi va continuar la seva gamma de motors de gasolina de cinc cilindres de refinació: en 1994 va arribar al mercat 2 RS Audi amb 315 HP (232 kW). Amb el poder d’una competició de cotxes i un cos familiar, va crear un nou segment.

El 2009 hi va haver una gran remuntada: amb injecció directa turbocompressor i gasolina, instal·lats en una posició transversal de l’Audi TT RS, motor de 2,5 litres desenvolupat per quattro GmbH va donar una sortida de 340 HP (250 kW). També s’ofereix un rendiment excepcional en la RS 3 Sportback i RS Q3. El TT RS més, que s’implantaran el 2012 Audi, donat alguns impressionant HP 360 (265 kW). Avui, el 2.5 TFSI de l’Audi TT RS paga 400 CV (294 kW). Un jurat internacional format per periodistes des del motor ha escollit el de 2.5 TFSI cinc cilindres “motor de l’any” set vegades en una fila des de 2010.

Admirar el primer Audi equipades amb el motor de l’Audi Forum en Neckarsulm cinc cilindres. Exposició cotxes clàssics “de zero a 100” té nombroses exposicions, Audi que repassa la història del seu model guardonat. Es pot veure també una de les primeres unitats de el 100-1989 Audi-amb el motor TDI de cinc cilindres. L’exposició s’executa fins al 6 de novembre de 2016.

Leave a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *